Három rangos díjjal zárta az évet a Market Csoport az ÉVOSZ gáláján

Cégcsoportunk kiemelkedően sikeres évet zárt az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének évzáró gáláján: két Építőipari Nívódíjjal és az Év Építőipari Projektkommunikációs Kampánya díjjal jutalmazták a munkánkat. Az elismerések egyszerre bizonyítják a Market Csoport mérnöki kompetenciáját, valamint a stratégiai kommunikáció terén nyújtott teljesítményünket.

Két Építőipari Nívódíj

A rangos Nívódíj pályázaton idén két, egymástól teljesen eltérő területen megvalósított Market projekt is a legjobbnak bizonyult.

A Bem téri, klasszicista Radetzky-laktanya megújításával létrejött Kimpton BEM Budapest a Market Építő Zrt. egyik legösszetettebb beruházása volt az elmúlt években. A műemléki homlokzat megőrzése mellett egy korszerű, LEED Gold minősítésű szálloda jött létre, amely a múlt értékeit ötvözi a modern technológiákkal. A kivitelezés során innovatív tartószerkezeti megoldásokkal kellett biztosítani a homlokzat megtámasztását, miközben 15 méter mélységig végeztünk földmunkát a pinceszintek kialakításához. Az energiahatékonyságról többek között hőszivattyús rendszer és napelemek gondoskodnak, jelentősen csökkentve az épület energiafelhasználását.

Az idei és másik Nívódíja a székesfehérvári MET Arénának szól, amely új otthont ad a hazai jégkorongsportnak, és multifunkcionalitásával a város egyik legfontosabb rendezvényhelyszínévé vált. A 6000 férőhelyes létesítmény méretét és komplexitását jól mutatja a 60 méter fesztávolságú, 650 tonnás acél tetőszerkezet, amelyet Magyarország legnagyobb mobil darujával emeltünk be. Az épület gépészete teljesen gázmentes: 204 talajszonda és villamos energia biztosítja a fűtést-hűtést, a jégkészítéshez szükséges víz több mint 80 százalékát pedig újrahasznosítják – példaértékű megoldást kínálva a fenntartható üzemeltetésre.

Elismerés a kommunikációnak

Az építészeti és mérnöki díjak mellett leányvállalatunk, a Market Asset Management kommunikációs tevékenysége is rangos elismerést kapott. Az Év Építőipari Projektkommunikációs Kampánya díjat a Marriott Residences Budapest – a korábbi Körszálló – kommunikációs és pozicionálási kampánya nyerte el. A projekt kommunikációja hozzájárult ahhoz, hogy az ikonikus budai épület megújulása új megvilágításba kerüljön: a korai vitákat szakmai alapú, transzparens és edukatív párbeszéd váltotta fel, amely a racionális értékmentésre és a jövőbe mutató fejlesztési szemléletre helyezte a hangsúlyt. A kampány emellett bevezette a hazai piacra a „branded residence” fogalmát is, és megalapozta a Marriott Residences Budapest márkáját.

„A most elnyert díjak visszaigazolják azt a törekvésünket, hogy ne csupán épületeket kivitelezzünk, hanem értéket teremtsünk. Legyen szó műemlék megmentéséről, modern sportcsarnokról vagy egy ikonikus épület jövőjének újradefiniálásáról, célunk mindig a minőség és a fenntarthatóság ötvözése.” hangsúlyozta Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. alapító-vezérigazgatója.