A folyamatosan változó világban a vezetés nem csupán stratégiai döntések sorozata – a rugalmasság, az alkalmazkodóképesség és a csapat iránti elkötelezettség legalább ennyire fontos. Ezt bizonyította a Mathias Corvinus Collegium Conference on Leadership „Viharban vitorlázni” című panelbeszélgetése, ahol Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. vezérigazgatója beszélgetett Világi Oszkárral, a MOL Csoport vezérigazgató-helyettesével, valamint Fa Nándorral, a legendás óceáni szólóvitorlázóval és hajótervezővel.

Az esemény középpontjában a változásmenedzsment, a vezetői jelenlét és a csapatban való gondolkodás állt. Scheer Sándor kiemelte, hogy a pandémia óta tartó turbulens időszak megtanította a vezetőket arra, hogy az alkalmazkodásnak a mindennapi működés részévé kell válnia.

Krízishelyzetben a vezetőnek láthatónak kell maradnia, nyugalmat kell sugároznia és gyors, őszinte kommunikációval kell erősítenie a csapatát. Csak így lehet olajozott gépezetként, mint egy profi alakulat, helytállni a kihívások közepette.

A vezérigazgató szerint a sikeres vezetés kulcsa a holisztikus szemlélet, a tudatos mozgásban maradás és az adatokra, valamint a vezetőtársak tapasztalatára való támaszkodás. A cégcsoportnál tudatos belső átalakításokkal érték el a turbulens időszakokban, hogy a működés áramvonalas maradjon, és a változások természetes részévé váljanak.

A Market Csoport egyik legfontosabb erőforrása az alulról építkező szervezeti kultúra, amelyben sok munkatárs 10–25 éve dolgozik együtt. A tapasztalt kollégák mellett egyre több fiatal kolléga kapcsolódik be a működésbe, így kialakult egy „tehetségbank”, amely egyszerre biztosítja a stabilitást és a megújulás képességét.

A jó működéshez szükséges a projektszemlélet, a folyamatos ambíció és a tehetségek támogatása – ez az a szemlélet, ami lehetővé teszi, hogy a Market Építő Zrt. minden körülmények között biztos kézzel „vitorlázzon” a változások tengerén.